Żeń-szeń znany jest jako roślina, której właściwości bardzo dobrze wpływają na nasz organizm. Jego najcenniejszą częścią jest korzeń, w szczególności ten w kolorze białym. Jak suplementacja żeń-szenia wpływa na nasz organizm?

Jak to jest z tymi adaptogenami?

Korzeń życia, bo tak również nazywany jest żeń szeń, bogaty jest w adaptogeny. Adaptogeny są to występujące substancje odżywcze, który wpływają na nasz organizm, a konkretniej na:

  • Układ nerwowy
  • Układ odpornościowy
  • Układ krwionośny
  • Regulacje poziom stresu
  • Poprawę kondycji
  • Wspomaganie procesu regeneracji organizmu

Oprócz tego, adaptogeny zawarte w żeń-szeniu, działają oczyszczająco, przeciwzapalnie, a także antyoksydacyjnie.

Żeń-szeń i jego właściwości

Ponad 200 substancji aktywnych możemy znaleźć w składzie żeń-szenia – korzeniu. Jednak najważniejszą substancją, która wpływa na nasz organizm jest – ginsenozydyna. Wpływa na nasz umysł, reguluje ciśnienie tętnicze, a także przyspiesza rekonwalescencje organizmu. Kolejną cechą jest także wspomaganie wydolności, poprawa sprawności seksualnej, oraz zmniejszenie ryzyka pojawienia się chorób układu krążenia. Korzeń żeń-szenia jest również bogaty w składniki mineralne, cukry oraz liczne witaminy.

Kto powinien suplementować żeń-szeń?

Suplementacja żeń-szeniem, pozytywnie wpływa na organizm ludzki. Tak duża zawartość substancji odżywczych, będzie zaletą dla naszego zdrowia, a także samopoczucia. Jednak warto zaznaczyć, iż taką suplementacją powinny zainteresować się szczególnie osoby, u których w ostatnim czasie pojawiły się takie problemy jak:

  • Odczuwalne częste zmęczenie
  • Problem z koncentracja i zapamiętywaniem
  • Spadek libido
  • Pogorszenie nastroju
  • Przepracowanie
  • Stres
  • Wyczerpanie fizyczne i psychiczne
  • Bóle głowy
  • Problemy z włosami

Natomiast istnieje również kilka przeciwwskazań do stosowania żeń-szenia. Osoby z nadciśnieniem, hiperkortyzolemią czy przyjmujące niektóre leki, na przykład z grupy leków pobudzających, nie powinny stosować suplementów, w których skład wchodzi żeń-szeń. Nie zaleca się również stosowania żeń-szenia u kobiet w ciąży, dzieci, czy osób z zaburzeniami krzepnięcia krwi.

Gdzie kupić suplement dobrej jakości i jak go stosować?

Decydując się na suplementację, warto jednak zwrócić uwagę na zakup suplementu dobrej jakości. Niestety często ogólnodostępne preparaty, w których zawarty jest żeń-szeń, mają słabe działanie, ze względu na niską zawartość rośliny. Susz, proszek, tabletki czy kapsułki, są dostępne w aptekach oraz sklepach zielarskich. Warto jednak zakupić produkt w sprawdzonym miejscu, takim jak na przykład sklep internetowy www.witaminyswanson.pl – który oferuje sprawdzone suplementy wysokiej jakości.

Jeżeli chodzi o dawkowanie, należy stosować się do zaleceń producenta, oraz informacji zawartej na opakowaniu lub w ulotce. Zazwyczaj normą jest suplementacja 1 lub 2 tabletek w ciągu doby podczas posiłku – najlepiej rano. Kuracja powinna trwać minimum 4 tygodnie, jednak wskazane jest aby stosować żeń-szeń do 8 tygodni, nie dłużej. Taka kuracje można przeprowadzić 2 razy w roku, najlepiej w okresie wiosny i jesieni.

Działanie niepożądane – jakie mogą wystąpić?

Żeń-szeń jest rośliną bezpieczną, jednak należy go stosować ściśle według zaleceń producenta lub farmaceuty. W przypadku przedawkowania, mogą wystąpić działania niepożądane takie jak:

  • Zwiększona senność
  • Bóle głowy
  • Zaburzenia snu
  • Wzrost ciśnienia krwi
  • Biegunka
  • Problemy skórne
  • Tkliwosc piersi u kobiet

Zespół żeńszeniowy, wymaga odstawienia preparatu, a także konsultacji z lekarzem.

Comments are closed.